مقام معظم رهبری : کار آموزش و پرورش مهمترین کار در کشور است
منوی کاربری
منوی اصلی
اوقات شرعی
نظر سنجی
 
شمابیشترمخاطب کدام قسمت هستید؟
[ ۲۹۲ راي ]
[ ۲۳۹ راي ]
[ ۹۲ راي ]
[ ۵۲ راي ]
[ ۱۷ راي ]
[ ۱۳ راي ]
[ ۸ راي ]
[ ۱۴۲ راي ]
 
احادیث
تبلیغات در سایت
خبرها
 
ليست صفحات :  ۱ .::. ۲ 

جشنواره ی پوشش اسلامی [ ]
تاریخ ارسال : ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲

اولین جشنواره ی پوشش اسلامی با رقابت بین دو رده ی هنر آموزان وهنر جویان  رشته ی طراحی و دوخت هنرستان های فنی وکاردانش  در مرکز فرهنگی تربیتی هدایت واقع در منطقه ورامین روز شنبه مورخ 7/2/92 از ساعت 9لغایت 12 برگزار می گردد .


[نظرات ۰]
برگزاری المپیاد استانی خط تحریری [ ]
تاریخ ارسال : ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲

المپیاد خط تحریری از ابتکارات دیگری بود که دبیرخانه هنر گروه تکنولوژی و گروه های آموزشی در سه مرحله آموزشگاهی ، منطقه ای و استانی در طراحی و اجرای آن کوشیده است. این المپیاد در مرحله آموزشگاهی با ارسال آثار برتر دانش آموزان به گروه های آموزشی منطقه شروع شد. پس از ارزشیابی آثار برتر هر منطقه گزینش و به دبیرخانه استانی ارسال گردید. در مرحله استانی بهترین تحریر نویسان استان به تعداد 40  هنرمند دختر و پسر در عرصه رقابتی نزدیک رودررو خواهند ایستاد تا بهترینِ استان در این هنر ارزشمند شناخته گردد. برگزیدگان در اولین روز اردیبهشت ماه امسال مهمان گروه های آموزشی  منطقه پاکدشت خواهند بود و از ساعت 9 صبح لغایت 10 به مدت یک ساعت رقابت استانی را به پایان خواهند رساند. قابل ذکر است دانش آموزان هنرمند باید در این روز خودکار مشکی یا روان نویس به همراه داشته باشند.


[نظرات ۰]

مرحله استانی مسابقات آزمایشگاهی زیست شناسی مناطق شهرستان‌های استان تهران در مرکز آموزش نیروی انسانی اداره آموزش و پرورش قرچک برگزار شد....ادامه


[نظرات ۰]

 

   گزارش دومین گردهمایی کشوری مشترک سرمربیان و سرگروه های درس آمادگی دفاعی

 

همایش مشترک دبیرخانه راهبری درس آمادگی دفاعی مستقر در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و سازمان بسیج دانش آموزی بین سرمربیان و سرگروه های استانی درس آمادگی دفاعی از عصر روز شنبه مورخ 20/8/91 لغایت روز دو شنبه 22/8/91 در اردوگاه میثاق با شهدای آبادان برگزار گردید.

برنامه های روز اول گردهمایی

        شنبه شب رأس ساعت 8 شب در محل اردوگاه، اتاق فکری به منظور هماهنگی برنامه ها،  با حضور مسئولین محترم سازمان بسیج دانش آموزی، شورای برنامه ریزی درس از دفتر تألیف کتاب های درسی و دبیرخانه راهبری کشوری، تشکیل شد و در پایان مقرر گردید تشکیل جلسات روز اول گردهمایی، به صورت کارگروهی باشد و اعضای شرکت کننده در چهار کمیسیون سازماندهی شدند و محور فعالیت کمیسیون ها نیز تعیین گردید.

      جلسه روز اول رأس ساعت 30/7 صبح در سالن شماره یک اردوگاه برگزار گردید که شامل موارد ذیل بود:

*    تلاوت آیاتی از قرآن کریم

*    پخش سرود جمهوری اسلامی ایران

*    پخش نماهنگ دفاع مقدس

*    اعلام برنامه توسط میزبان جلسه جناب سرهنگ تقوایی

 

 

*    نحوه اجرای کارگروه ها، تقسیم بندی و محور مباحث آنها توسط جناب آقای دکتر قهرمانی

کارگروه ها ساعت 30/ 8 صبح شروع به کار نمودند. در این تقسیم بندی هر 2 استان اجرای آزمایشی کتاب آمادگی دفاعی دوم متوسطه در یکی از کارگروه ها قرار گرفتند و برای هر کارگروه یک دبیر و یک مسئول از اعضای شورای برنامه ریزی درس، تعیین شد. جناب سرهنگ تقوایی از سازمان بسیج و دکتر قهرمانی از دبیرخانه راهبری به ترتیب در کارگروه ها حضور پیدا می کردند. پس از پایان جلسه کار گروه ها، جلسه ای به منظور تبادل نظر حول محور های همایش تشکیل شد و دبیر  کارگروه ها نظرات نهایی خود را به مسئولین مرتبط حاضر در جلسه اعلام نموده و سپس جناب سرهنگ تقوایی از سازمان بسیج دانش آموزی، جناب آقای نائینی از دفتر آموزش متوسطه نظری وزارتخانه، جناب آقای مقدادی کارشناس مسئول درس آمادگی دفاعی از دفتر تألیفو برنامه ریزی کتاب های درسی و دکتر قهرمانی از دبیرخانه راهبری کشوری به سوالات مربوطه پاسخ های لازم را ارائه نمودند.

   جلسه ساعت 45/11 به اتمام رسید و نماز جماعت با شکوهی اقامه شد. بعد از صرف ناهار شرکت کنندگان در گردهمایی به وسیله دو دستگاه اتوبوس رأس ساعت 14 به سمت یادمان ها حرکت نموده و به ترتیب از اردوگاه شهید باکری و یادمان شهدای شلمچه بازدید به عمل آوردند. در اردوگاه شهید باکری با چند تن از دبیران و دانش آموزان شرکت کننده در اردوهای راهیان نور دیدار و مذاکره به عمل آمد. حاضرین بعد از اقامه نماز و صرف شام، در اردوگاه شهید حبیب الهی اهواز در رزمایش مردان آسمانی شرکت نمودند و سپس به اردوگاه میثاق با شهدای آبادان بازگشتند.

 

برنامه های روز دوم گردهمایی

جلسه روز دوم: دوشنبه 23/8/91 راس ساعت 8 صبح

*    تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط جناب آقای مقدادی از دفتر تألیف

*    پخش سرود جمهوری اسلامی ایران

*    پخش نماهنگ دفاع مقدس

*    اعلام برنامه توسط جناب سرهنگ تقوایی

*    سخنرانی جناب سرهنگ ممتحن پیرامون اردوهای راهیان نور

 

*    سخنرانی جناب آقای یارمحمدی از پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس پیرامون اهمیت درس آمادگی دفاعی

*    تشکیل جلسه اختصاصی سرگروه ها و سرمربیان درس آمادگی دفاعی پیرامون هماهنگی مسائل اجرایی و تشریح برنامه های سالانه در سالن های شماره 1 و 2 به طور جداگانه از ساعت 10 صبح همراه با بیان مسائل و مشکلات موجود و پاسخگویی مسئولان به سوالات آغاز شد و تا ساعت 12 ادامه پیدا کرد.

 

*    اقامه نماز جماعت و صرف ناهار

*    ساعت 30/14 برنامه بازدید از یادمان شهدای والفجر هشت در اروند کنار به وسیله یک دستگاه اتوبوس به عمل آمد که بسیار مورد استقبال همکاران شرکت کننده قرار گرفت. در هر دو برنامه بازدید از شلمچه و یادمان اروند، جناب سرهنگ تقوایی امر روایت گری کاروان را بر عهده داشتند که از ایشان تقدیر و تشکر به عمل می آید. در پایان آقای دکتر قهرمانی مسئول دبیرخانه راهبری آمادگی دفاعی، از عوامل اجرایی گردهمایی تقدیر و تشکر نمودند.

 

 

 

 

          


[نظرات ۰]

         سیزدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی درس فیزیک ،شیمی ،زیست شناسی وکارگاهی رایانه "که با اهداف شناخت توانمندی  دانش آموزان ،تقویت مهارتهای ذهنی –حرکتی ،انگیزه ای برای مطالعه عمیق تر وبکارگیری عوامل موثر در یادگیری دانش آموزان وآماده کردن دانش آموزان جهت رقابت علمی در دنیا طراحی شده است "از تاریخ 11/6/1391 لغایت 14/6/1391 در شهر تبریز با حضور 256 دانش آموز از 32 استان برگزار گردید .

 دراین رقابت فشرده دانش آموز محمد رضا لطفی نمین از ناحیه 2 شهرری در رشته فیزیک موفق به کسب رتبه اول کشوری گردید،که این افتخار وموفقیت را به کلیه دانش آموزان ،دبیران ومسئولین منطقه واستان تبریک عرض می نمائیم .


[نظرات ۰]

عملکرد استان در جشنواره های تدریس فیزیک ،حسابان وتاریخ ایران وجهان 2

مرحله کشوری جشنواره تدریس فیزیک به میزبانی استان گلستان برگزارگردید که همکار برگزیده استان جناب آقای رضا قلی پور با استفاده از روشهای نوین وخلاق وبااستفاده از نرم افزارهایی که تهیه نموده بودند حائز رتبه اول کشور گردیدند .

همچنین این جشنواره دردرس حسابان به میزبانی استان البرز برگزار شد که همکار برگزیده استان سرکار خانم لیلا جعفری با استفاده ازروشهای نوین ونرم افزاهای مناسب رتبه دوم کشور را کسب نمودند .

مرحله کشوری جشنواره تاریخ ایران وجهان 2 به میزبانی استان کرمان برگزار گردید،که همکار برگزیده استان سرکار خانم آمنه نجف زاده با توجه به تلاش های فراوان واستفاده از روشهای نوین ونرم افزارهایی که تهیه نموده بودند موفق به کسب رتبه سوم کشور گردیدند .

معاونت آموزش متوسطه اداره کل وگروه تکنولوژی وگروههای اموزشی موفقیت های کسب شده رابه این عزیزان تبریک عرض می نماید.


[نظرات ۰]

کسب مدال نقره وبرنز در سومین دوره المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو 

سومین دوره المپیاددانش آموزی علوم وفناوری نانو باحضور بیش از 16000دانش آموز برگزار گردید و38نفر برگزیده کشوری طی ده روز در دوره آموزشی وعملی بایکدیگر به رقابت پرداختندکه در پایان اداره کل آموزش وپرورش شهرستانهای استان تهران باکسب مدال نقره توسط دانش آموز مهتا منصوری از شهرستان ورامین وکسب مدال برنز توسط دانش آموز مجتبی قره قانی از ناحیه 2شهرری در روز 28تیر ماه در مراسم اختتامیه در محل سازمان پژوهش های علمی وصنعتی ایران به عنوان استان برترمعرفی واز طرف ستاد ویژه توسعه فناوری نانو (باشگاه نانو )تقدیرشدند .


[نظرات ۰]

اسامی برگزیدگان استانی چهاردهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی-شهرستانهای استان تهران (کلیک کنید)

چهاردهمین دوره جشنواره خوارزمی با حضور 539 دانش آموز در قالب 393 اثر در 15 گروه علمی به میزبانی هنرستان مهر ایران تابع مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر برگزار گردید. هیات داوران این دوره از جشنواره متشکل از 47 داور در زمینه های مختلف کار داوری آثار را انجام دادند که در نهایت 49 طراح در قالب 35 اثر برگزیده استان تشخیص داده شده و برای حضور در مرحله کشوری معرفی گردیدند.


[نظرات ۰]

مراسم اختتامیه جشنواره کارآفرینی (طرح کسب و کار) برگزار گردید.

    این مراسم در سالن همایشهای کانون فرهنگی تربیتی ناحیه یک ری و با حضور گروههای برتر دانش آموزی در قالب 4 گروه و 21 دانش آموز برتر استانی، هیات داوران جشنواره، اعضای دبیرخانه استانی جشنواره، هنرآموزان برتر در روز چهارشنبه مورخ 28/4/91 برگزار گردید. در این مراسم از کلیه عوامل اجرایی و ستاد استانی جشنواره از سوی معاونت آموزش متوسطه استان تقدیر بعمل آمد.

لازم بذکر است از میان 194 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره پس از بررسی و داوری لازم آثار 61 هنرجو در قالب 16 عنوان واجد شرایط پذیرش و ورود به مرحله استانی تشخیص داده شدند. از مجموع این آثار 1 اثر در زمینه صنعت، 1 اثر در زمینه کشاورزی و 2 اثر در زمینه خدمات به مرحله کشوری راه یافتند.


[نظرات ۰]
 
 

 

مرحله نهايي دومين دوره جشنواره هنري هنرستانهاي فني وحرفه اي وكاردانش سراسر كشور به ميزباني استان همدان از روز شنبه 17/4/91 لغايت دوشنبه 20/4/91 در شهر همدان برگزار شد. در اين ميان هنرجويان اعزامي اداره كل آموزش وپرورش شهرستانهاي استان تهران موفق به كسب  نتایج چشمگیری در رشته ها وزمينه هاي مختلف گرديدند

لازم بذکر است:  از بین 1032 هنرجو و235 هنرآموز در جشنواره هنری هنرستانها در هفت رشته و25 زمینه در همدان، اداره کل شهرستانهای استان تهران موفق به کسب دو رتبه اول،چهاررتبه دوم،دورتبه سوم ودورتبه چهارم گردید. كه به شرح ذيل اعلام مي گردد:

1-سركارخانم زكيه شفيعيان در بخشهنرآموزي رشته معماري ،زمينه ماكت معماري از هنرستان قدس شهرري2 رتبه اول

2-سركار خانم سپيده عشقي در بخش هنرجويي رشته صنايع دستي ،زمينه نگارگري از هنرستان صبا شهريار رتبه اول

3-سركارخانم سحرزينال نژاد در بخش هنرجويي رشته طراحي ،زمينه طراحي با مداد از هنرستان گلشن شهريار رتبه اول

4-سركارخانم پريوش اسلاميان در بخش هنرجويي رشته طراحي ،زمينه طراحي با مداد از هنرستان مهرايران اسلامشهر رتبه دوم

5-سركارخانم زهره خادمي در بخش هنرجويي رشته طراحي ،زمينه طراحي با آب مركب از هنرستان معلم  پاكدشت رتبه دوم

6-سركارخانم مريم زماني در بخش هنرجويي رشته صنايع دستي ،زمينه سفال از هنرستان آيت الله صدر شهرري 1 رتبه دوم

7-سركارخانم مهرانه دشتي احمدي در بخش هنرجويي رشته طراحي ،زمينه طراحي با ذغال از هنرستان هجرت ورامين رتبه دوم

 8-سركارخانم مريم لايق در بخش هنرجويي رشته نقاشي ،زمينه نقاشي از منظره از هنرستان قدس شهرري2 رتبه سوم

9-سركارخانم هنگامه محمدعليخاني در بخش هنرجويي رشته طراحي ،زمينه طراحي با آب مركب از هنرستان نور ملارد رتبه سوم

10-سركارخانم عاطفه نقدي در بخش هنرجويي رشته صنايع دستي ،زمينه فلز از هنرستان شهداي سايپا اسلامشهر رتبه چهارم

 11-سركارخانم حميده عطاري در بخش هنرجويي رشته صنايع دستي ،زمينه طراحي نقشه فرش از هنرستان نور ملارد رتبه چهارم


[نظرات ۰]
روابط عمومي معاونت آموزش متوسطه به نقل از پانا :حمیدرضا حاجی بابایی در نشست مشترک شورای معاونان و مدیران کل وزارت آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد اظهار کرد: باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا مقام معظم رهبری هیچ دغدغه ای درخصوص آموزش و پرورش نداشته باشد.
 

 

به کارگیری تمام توان آموزش و پرورش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

 

 

 

 وزیر آموزش و پرورش گفت: باید تمام توان خود را به کار گیریم تا مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هیچ دغدغه ای در خصوص آموزش و پرورش نداشته باشند.

روابط عمومي معاونت آموزش متوسطه به نقل از پانا :حمیدرضا حاجی بابایی در نشست مشترک شورای معاونان و مدیران کل وزارت آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد اظهار کرد: باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا مقام معظم رهبری هیچ دغدغه ای درخصوص آموزش و پرورش نداشته باشد.
وی افزود: حرف اول و آخر در فضای موجود جهان برای ایران را رهبری و مردم می زنند و هیچ چیز امروز به اندازه رضایت مندی مردم در مقابل توطئه های بیگانگان نیست و تمام دشمنان ایران در تلاش هستند تا این رضایت مندی را از بین ببرند.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت قرار دارد خاطرنشان کرد: غربی ها اعتقاد دارند 2 ابرقدرت در دنیا وجود دارد که یکی ایران و دیگری خودشان هستند اما ما آنها را ابرقدرت نمی دانیم زیرا ابرقدرت باید ریشه دار باشد.


وی اضافه کرد: اگر یک معلم را در گوشه ای از کشور خوشحال و شاد کنیم مطمئناً دل مقام معظم رهبری شاد می شود و باید به یکدیگر بیشتر کمک کنیم و افتخار هر کسی افتخار دیگری است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در کشور هیچ مشکلی برای کمبود کلاس و معلم نداریم تصریح کرد: اگر صحبتی درباره کلاس و معلم می کنیم برای بهینه سازی در امور است و در تلاش هستیم تا دانش آموزی در نوبت عصر نداشته باشیم.
وی در پایان گفت: امسال به سمتی با صلابت حرکت می کنیم تا دل رهبری و دل مردم ایران را شاد کنیم.

منبع خبر :   روابط عمومي معاونت آموزش متوسطه


[نظرات ۰]
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در نهایت انتخاب کننده نهایی دانش آموز است، تصریح کرد: دانش آموز از بین گزینه هایی که در اختیار دارد می تواند انتخاب رشته کند با توجه به آیتم هایی که مطرح است(نمره، علایق و تست هوش) یکی را انتخاب و ثبت نام می کند.
 

 

ابراهيم سحرخيزمعاون وزیر آموزش و پرورش :

انتخاب رشته دانش آموزان متوسطه بر اساس «نمره، علایق و تست هوش»

روابط عمومي معاونت آموزش متوسطه: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: انتخاب رشته دانش آموزان متوسطه بر اساس نمره، علایق و تست هوش خواهد بود.

ابراهیم سحرخیز در گفت و گو باپانا و در پاسخ به این پرسش که با توجه به جلو کشیده شدن ثبت نام دانش آموزان، انتخاب رشته دبیرستانی ها چگونه خواهد بود؟ اظهار کرد: انتخاب رشته تابع ضوابطی است.

وی افزود: نمراتی که دانش آموز در دوره راهنمایی و سال اول متوسطه کسب می کند، آزمون های هوش به عمل آمده برای استعداد سنجی و علایق خود دانش آموز که توام با مشاوره دادن به پدر، مادر و خود دانش آموز است در نهایت جمع بندی و روی فرم هایی که (نمون برگ هدایت تحصیلی) وجود دارد خلاصه می شود.

سحرخیز با اشاره به اینکه به عنوان نمونه کسی که درس حرفه و فن و دروس علوم پایه خوبی داشته باشد می تواند شرایط انتخاب رشته فنی و حرفه ای را داشته باشد، خاطرنشان کرد: این اولویت با توجه به استعداد و علایق دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی و سوابق تحصیلی نشان می دهد حاصل این 3 موضوع می شود و اولویت بندی ما در انتخاب رشته دانش آموز خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در نهایت انتخاب کننده نهایی دانش آموز است، تصریح کرد: دانش آموز از بین گزینه هایی که در اختیار دارد می تواند انتخاب رشته کند با توجه به آیتم هایی که مطرح است(نمره، علایق و تست هوش) یکی را انتخاب و ثبت نام می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که انتخاب رشته دانش آموزان بر اساس نمون برگ هدایت تحصیلی خواهد بود و آیا مشخص است که چه رشته هایی به دانش آموز ارائه می شود؟ گفت: بله، ما گفته ایم که همراه کارنامه دانش آموز نمون برگ هدایت تحصیلی هم ارائه شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر دانش آموزی بعضی دروس را مردود شد بعدا در شهریورماه امتحان مجدد داد و نمره آن بهتر شد و خواست که تغییر رشته بدهد، باز هم فرصت هست و این امکان را دارد

منبع خبر :   روابط عمومي معاونت آموزش متوسطه

 


[نظرات ۰]

مرحله  نهایی دوازدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی هنرستان های کاردانش کشور در تاریخ 6/4/91و در شهر تبریز برگزار گردید. این مسابقات در 34 رشته مهارتی وبا شرکت 50000هنرجو در مرحله منطقه ای آغاز گردید که پس از آزمون های تئوری وعملی در سطح استانها وبصورت هماهنگ ، 2620 نفر به بخش تئوری مسابقات در مرحله کشوری راه یافتند واز این تعداد هنرجو ، 250 نفر به مرحله نهایی(عملی) مسابقات راه پیدا نمودند.

تعداد 14 نفر از هنرجویان شهرستان های استان تهران به این مسابقات راه پیدا کرده بودند که از این تعداد 3 نفر رتبه اول کشوری ،یک نفر رتبه سوم کشوری، 4 نفر رتبه چهارم ویک نفر رتبه پنجم را کسب نمودندنفرات اول تا سوم رتبه های کشوری  بدون کنکور در رشته های مربوطه به دانشگاه راه یافتند .

اسامی هنرجویان حائز رتبه به شرح زیر می باشد :

 

ردیف

رتبه کشوری

نام

نام خانوادگی

نام هنرستان

ناحیه/منطقه

رشته تحصیلی

1

اول

جواد

فيض آبادي

امام صادق(ع)

رباط کریم

ايجادونگهداري فضاي سبز

2

اول

حسن

مرادي

امام صادق(ع)

رباط کریم

پرورش صنعتی گاو

3

اول

سكينه

صفرزاده

آيت اله صدر

ناحيه يك ري

سفالگری

4

سوم

جواد

جلولی

9دی

بهارستان 1

نقشه کشی ساختمان

5

چهارم

معصومه

خانعلی پور

فدک

پاکدشت

گرافیک رایانه

6

چهارم

سمانه

شیرپور

پویندگان

شهریار

معرق

7

چهارم

قهرمان

نجفي

شهيد مفتح

شهر قدس

تاسيسات گرمايي

8

چهارم

علي

بيانلو

شهادت

ناحيه يك ري

تعميرسيستم صوتي و تصويري

9

پنجم

ایمان

نصیری ورنوسفادرانی

امام حسین (ع)

پاکدشت

تابلو ساز برق صنعتی

 

[نظرات ۰]

مراسم افتتاحيه داوري چهاردهمين جشنواره جوان خوارزمي اداره كل آموزش و پرورش شهرستان هاي تهران، با حضور مسئولان ستادي، استاني و دبيران جشنواره شهرستان ها و مناطق استان، در بيستم خرداد ماه، در هنرستان مهر ايران اسلامشهر برگزار گرديد.

در اين مراسم، پس از خير مقدم توسط آقاي قنبرزاده، رئيس اداره آموزش و پرورش اسلام شهر، جناب آقاي  مهندس صباغي، رئيس اداره فني و حرفه اي و كاردانش استان، در باره اهداف و شيوه نامه جشنواره سخناني را بيان داشتند. سپس، خانم صيادميري، دبير جشنواره جوان خوارزمي شهرستان هاي تهران، ضمن ارائه گزارشي از تعداد طرح ها و شركت كنندگان در چهاردهمين جشنواره، در خصوص چگونگي برگزاري جشنواره توضيحاتي را ارائه نمودند. در ادامه، آقاي كاظمي فرامرزي، مدير كميته علمي و اجرايي ستاد جشنواره، در باره شيوه داوري، بررسي طرح ها در گروه هاي تخصصي مربوط، تفكيك طرح هاي بنيادي و كاربردي و چگونگي انتخاب طرح هاي برگزيده استاني و دفاع از طرح ها توسط داوران و طراحان در مرحله كشوري، مطالبي را بيان داشتند. پس از برگزاري مراسم افتتاحيه، داوران در گروه هاي تخصصي داوري جشنواره، به ارزيابي و داوري از طرح ها پرداختند.

گفتني است مسئولان ستادي و استاني ضمن بازديد از جلسات داوري، در خصوص فرايند داوري، با داوران گروه هاي مختلف به تبادل نظر پرداختند. 

کلیه دانشآموزان وهنرجویان متوسطه وپیش دانشگاهی،اعمازدولتی وغیرانتفاعی،روزانه وبزرگسالان ودانشجویان دوره کاردانی آموزشکده های فنی و حرفه ایوابسته بهآموزش وپرورش،بارعایت شرط سنی حداکثر30سال دربخش دانش آموزی جشنواره جوان خوارزمی شرکتنمودند.


[نظرات ۰]

 

باحضور وزير آموزش وپرورش :

همايش تخصصي هوشمندسازي مدارس درحال برگزاري است


از صبح امروز يكشنبه، بيست ويكم خردادماه ، همايش تخصصي دو روزه هوشمندسازي مدارس باحضور وزير آموزش وپرورش دراردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار مي شود.

به گزارش مركز اطلاع رساني وروابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، اين گردهمايي علمي در راستاي تحول بنيادين باهدف بهره گيري هوشمندانه از فناوري هاي نوين ، تبيين جايگاه فناوري هاي اطلاعات وارتباطات در اسناد بالادستي برگزار مي شود.

براساس اين گزارش، دراين همايش تخصصي، چهاركارگاه آموزشي باعناوين، تبيين جايگاه فناوري اطلاعات وارتباطات دراسناد بالادستي بررسي وتشريح شيوه نامه هوشمندسازي مدارس، هوشمندسازي مدارس وارائه تجارب ودستاوردهاي آموزش وپرورش استانها برگزار مي شود.

گفتني است؛ دراين گردهمايي علاوه بر دكتر حاجي بابايي ، سلطان خواه ، معاون علمي وفناوري رئيس جمهور، سحرخيز،معاون آموزش متوسطه، قربان ، معاون آموزش ابتدايي و تني چنداز مسئوولان وصاحب نظران علمي نيز حضور دارند.


[نظرات ۰]
روابط عمومي معاونت آموزش متوسطه :معاون آموزش متوسطه استان همدان:مرحله ی اول جشنواره هنری هنرستان های فنی و حرفه ای وکاردانش با حضور داوران کشوری در تاریخ 11خرداد ماه برگزار و نفرات برتر در بخش هنرجویی و هنر آموزی به استان ها اعلام گردید.



محمود نقوی گفت:با توجه به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش همدان و معاونت آموزش متو سطه در برگزاری دومین جشنواره هنری هنرستان های سراسر کشور ،مرحله اول این جشنواره در تاریخ ۱۱/۳/۹۱ انجام گرفت.

وی اضافه نمود:با بررسی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره توسط هیئت داوران در تاریخ فوق الذکر،نفرات برتر در بخش هنرجویی و هنر آموزی به استان ها اعلام شد.

معاون آموزش متوسطه استان افزود:به امید خدا مرحله پایانی این جشنواره در نیمه دوم تیرماه سال جاری با حضور دانش اموزان برگزیده  انجام می گیرد.


[نظرات ۰]
حاجی‌بابایی دستورالعمل فعالیت‌های تابستانی 91 را ابلاغ کرد
11 سیاست برای اوقات فراغت دانش‌آموزان/جزئیات جدول برنامه‌های تابستانی

  روابط عمومي معاونت آموزش متوسطه كوزیر آموزش و پرورش دستورالعمل اجرایی فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان در سال 1391 را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ کرد.

خبرگزاری فارس: 11 سیاست برای اوقات فراغت دانش‌آموزان/جزئیات جدول برنامه‌های تابستانی

 

به گزارش روابط عمومي معاونت آموزش متوسطه  به نقل ازفارس «توانا»، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش دستورالعمل اجرایی فعالیت‌های تابستانی سال 1391 را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ کرد و در آن بر ضرورت برنامه‌ریزی بهنگام برای پربار کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان تأکید کرد.

در این دستورالعمل آمده است: وزارت آموزش و پرورش در استمرار رسالت تربیتی خود در تلاش است، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در سال 1391 مبنی بر ضرورت استفاده از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برای ایجاد فضای مناسب و جذاب در تابستان برای آن دسته از دانش‌آموزان عزیز که امکان و زمینه کار و فعالیت در کنار خانواده را ندارند، برنامه‌ریزی و اقدام کند.

بنا بر این دستورالعمل، اهداف فعالیت‌های تابستانی مبتنی بر اهداف ترسیم ‌شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین اهداف مندرج در آیین‌نامه فعالیت‌های تابستانی است.

* 11 سیاست اوقات فراغت در تابستان سال 91

 سیاست‌های اوقات فراغت تابستانی سال 91 عبارتند از:

1ـ توجه به نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» و جهت‌دهی برنامه‌ها در خصوص فرهنگ‌سازی بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها.

2ـ تلاش برای جلب مشارکت بیشتر اولیاء در مدیریت و بهره‌وری اوقات فراغت فرزندان خود با تأکید بر محوریت کار و مهارت‌آموزی.

3ـ توجه ویژه به مناطق محروم و کم‌برخوردار و ایجاد زمینه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی در میان دانش‌آموزان.

4ـ اهتمام برای جلب مشارکت بومی و محلی در اجرای برنامه‌ها و همچنین استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و تسهیلات موجود در دستگاه‌ها و سازمان‌ها.

5ـ تلاش برای افزایش شادابی، نشاط و ارتقاء سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان.

6ـ تأکید بر بازدید از مراکز صنعتی، کشاورزی، پروژه‌های ملی و منطقه‌ای به منظور آشنایی دانش‌آموزان با نوآوری‌های علمی و تلاش‌های متخصصان کشور.

7ـ تبلیغ فرهنگ نظم و بهره‌وری و استفاده بهینه و مثبت از اوقات فراغت در میان دانش‌آموزان و حساسیت‌بخشی به خانواده‌ها.

8ـ توجه به مهارت‌آموزی فنی،‌ خدماتی و هنری با استفاده از ظرفیت بخش‌های بیرونی با اهتمام به ملاحظات تربیتی و اقتضائات بومی.

9ـ جهت‌دهی برنامه‌ها به سمت رشد روحیه خلاقیت، ابتکار، نوآوری و تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در میان دانش‌آموزان و تلاش برای توجه بیشتر به تولیدات ملی ـ محلی، کارآفرینی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای.

10ـ ترغیب دانش‌آموزان نسبت به مؤانست بیشتر با طبیعت و بهره‌مندی از مواهب طبیعی و گشت و گذار در دامان طبیعت و سیر و سفر با تأکید بر همراهی و پشتیبانی خانواده‌ها.

11ـ تقویت و تعمیق محتوای معنوی برنامه‌های تفریحی، ورزشی و سرگرم‌کننده و فرآورده‌های فرهنگی (فیلم‌ها، نمایشگاه‌ها، مسابقات، تئاترها و...) ارائه شده در اوقات فراغت.

* اعضای کمیسیون فعالیت‌های تابستانی و وظایف

اين گزارش مي افزايد؛اعضای کمیسیون فعالیت‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش شامل معاون پرورشی و فرهنگی،  یکی از مدیران کل حوزه معاونت پشتیبانی، مدیران کل دفاتر آموزشی دوره‌های مختلف تحصیلی حوزه ستادی، یکی از مدیران حوزه سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده، یکی از مدیران سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور، مدیران کل معاونت پرورشی و فرهنگی، نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نماینده سازمان جوانان هلال احمر است.

وظایف کمیسیون شامل «برنامه‌ریزی فعالیت‌های تابستانی»، «پیش‌بینی منابع مالی و نحوه تأمین نیروی انسانی مورد نیاز برنامه‌های تابستانی»، «جلب همکاری و مشارکت سایر نهادها از قبیل وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد جانبازان، بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان تربیت بدنی» و «ایجاد هماهنگی و تعیین چگونگی نظارت بر فعالیت‌های تابستانی و نحوه ارزشیابی آنها» است.

وظایف ستاد استان شامل «تشکیل ستاد و برگزاری منظم و مؤثر جلسات مدیریت بهبود اوقات فراغت دانش‌آموزان استان»، «شناسایی، سازماندهی و جلب مشارکت مؤثر همیاران»، «طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی ـ توجیهی برای تمام اعضای ستاد همکار در ادارات شهرستان/ مناطق/ نواحی»، «تنظیم و تصویب تقویم اجرایی برنامه‌های بهبود اوقات فراغت دانش‌آموزان استان براساس مفاد دستورالعمل»، «تعیین اهداف کمی برای شهرستان/ منطقه در جذب حداکثری دانش‌آموزان استان»، «تأمین منابع از راهکارهای پیشنهادی در دستورالعمل»، «اطلاع‌رسانی فراگیر به مجموع دانش‌آموزان و اولیا ایشان برای ثبت‌نام در پایگاه تابستانی، کانون‌های فرهنگی ـ اجتماعی محلات و مدارس قرآن کریم»، «تشکیل جلسه شورای آموزش و پرورش استان در مورد مدیریت بهبود اوقات فراغت دانش‌آموزان با ریاست استاندار»، «نظارت و ارزیابی پیوسته از نحوه تحقق اهداف کمی و کیفی، حسن اجرای تدابیر، برنامه‌ریزی و فعالیت‌های هر شهرستان/ منطقه و انعکاس واکنش بهنگام برای تصحیح احتمالی فرایندهای مدیریت ستاد شهرستان‌/ منطقه» و «مستندسازی، تحلیل و بررسی عملکرد شهرستان/ منطقه» است.

وظایف منطقه نیز شامل «تشکیل ستاد برنامه‌ریزی بهبود اوقات فراغت»، «تشکیل جلسه شورای آموزش و پرورش در مورد موضوع اوقات فراغت دانش‌آموزان با ریاست فرماندار»، «شناسایی، سازماندهی و جلب مشارکت مؤثر همیاران»، «تهیه و تنظیم تقویت اجرایی»، «اهتمام بر جذب حداکثری دانش‌آموزان به مراکز بهبود اوقات فراغت (کانون‌های فرهنگی و تربیتی، کانون‌‌های فرهنگی اجتماعی محله ـ مدرسه و...)»، «شناسایی و تعیین مدارس و فضاهای مناسب برای ایجاد مدارس قرآن کریم، کانون فرهنگی ـ اجتماعی محله و پایگاه تابستانی»، «اطلاع‌رسانی فراگیر به مجموع دانش‌آموزان و اولیای آنها برای ثبت‌نام»، «پیش‌بینی و تأمین منابع مالی برای هر یک از مراکز فعالیت‌های تابستانی»، «طراحی و برگزاری دوره آموزش توجیهی مدیریت بهبود اوقات فراغت برای تمام اعضای همکار در مراکز بهبود اوقات فراغت براساس مفاد دستورالعمل با تبیین ویژه رویکردها، اهداف، اصول و سیاست‌ها و زمینه‌ها»، « تجهیز مراکز فعالیت‌های تابستانی به امکانات مورد نیاز»، «نظارت و ارزیابی پیوسته بر کیفیت و حسن اجرای برنامه‌های تابستانی مجموع دوره‌ها و مراکز»، «تسهیل در پرداخت بهنگام حق‌الزحمه مدیران، مدرسان، مربیان، داوران و سایر عوامل برنامه‌ریزی، اجرایی و اداری» و « گزارش‌گیری، مستندسازی، تحلیل و بررسی عملکرد منطقه برای ارائه به استان» است.

* منابع و ضوابط مالی

تمام امور مالی فعالیت‌های تابستانی سال جاری براساس ماده (5) آیین‌نامه فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان مصوب جلسه شماره یکصد و شصت شورای عالی آموزش و پرورش به شرح ذیل به اجرا درمی‌آید:

ـ استانداری‌ها و... (مطابق بند 5ـ1)

ـ خودیاری دانش‌آموزی به استثناء مناطق کم‌برخوردار (مطابق بند 5ـ1)

ـ کمک‌های خیرین (مطابق بند 5ـ1)

ـ کمک‌های ستادی (مطابق بند 5ـ2)

* زمینه‌ها، موضوعات و برنامه‌های اوقات فراغت

 

ردیف زمینه موضوع بخش مسئول در ستاد
1 قرآن و عترت آموزش قرآن کریم ـ مسابقه ـ تحقیق و پژوهش و... دفتر قرآن، نماز و عترت(ع)
2 فرهنگی ـ‌ هنری آموزش مهارت‌های فرهنگی هنری، برگزاری نمایشگاه، تحقیق و پژوهش، بازدید از آثار فرهنگی هنری و مراکز فرهنگی هنری، کتابخوانی و تمرین نویسندگی اداره کل فرهنگی و هنری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان دانش‌آموزی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
3 علمی ـ پژوهشی پژوهش‌های دانش‌آموزی/ المپیادهای علمی/ جشنواره‌های خوارزمی/ روبوکاپ دفاتر ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، فنی و حرفه‌ای
4 ورزش و گردشگری اردوها/ ورزش و تربیت بدنی/ گردشگری/ مسابقات و جشنواره‌ها ادارات کل تربیت بدنی، اداره کل فرهنگی و هنری، سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان بسیج دانش‌آموزی، سازمان جوانان هلال احمر
5 توانمندسازی گسترش آداب و مهارت‌های زندگی،‌افزایش سطح سلامت و بهداشت/ تربیت اقتصادی، فرهنگ کار، بهره‌وری، تولید و مصرف اداره کل فرهنگی و هنری، دفتر سلامت و پیشگیری، سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان بسیج دانش‌آموزی، سازمان جوانان هلال احمر
6 مهارت‌آموزی کارآفرینی/ آموزش مهارت‌های فنی ـ حرفه‌ای، بازدید مراکز صنعتی و کشاورزی و... دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش، سازمان دانش‌آموزی، سازمان جوانان هلال احمر
7 سازندگی و زیباسازی محیطی زیباسازی و شاداب‌سازی مدرسه، آراستگی محله، محرومیت‌زدایی سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، اداره کل فرهنگی و هنری، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس
8 فضای مجازی شبکه‌های قرآنی، دینی، فرهنگی، اجتماعی مجازی/ بهره‌مندی و نقش‌آفرینی در فضای مجازی "محیط وب" / باشگاه خبرنگاران دانش‌آموز

اداره کل نماز، قرآن و عترت، سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان بسیج دانش‌آموزی


[نظرات ۰]

وزير آموزش وپرورش در گردهمايي معاونان آموزش متوسطه كشور :

تسريع در امر اطلاع رساني به مديران مدارس در استانها يك ضرورت است


وزير آموزش و پرورش تسريع در امر اطلاع رساني در خصوص قوانين آموزش وپرورش را امري ضروري دانست.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش ، دكتر حاجي بابايي پيش از ظهر دیروز در گردهمايي معاونان آموزش متوسطه ادارات كل آموزش وپرورش كشور در اردوگاه شهيد باهنر گفت: تسريع در اطلاع رساني ويژه مديران مدارس دراستانها در خصوص قوانين آموزش و پرورش يك ضرورت است.

وي باتأكيد بر افزايش تجهيزات در مدارس كشور افزود : انتقال مدارس باقي مانده از نوبت عصر به نوبت صبح يكي از سياست هاي اساسي آموزش وپرورش است .

وي اظهار كرد : ثبت نام كليه دانش آموزان دوره متوسطه بايد تا 15 تيرماه سال جاري انجام شود.

وي بر تشكيل پايه اول دبيرستان در مراكز هنرستان ها تأكيد وتصريح كرد : مرداد ماه زمان بررسي وضعيت كلاسها ، تعداد دانش آموزان ، بررسي نتايج ثبت نام و ... مي باشد تا هيچ مشكل و دغدغه اي در آغاز مهر نداشته باشيم.

دكتر حاجي بابايي به معاونان آموزش متوسطه سراسر كشور گفت : با ارائه تسهيلات زمينه ترغيب و تشويق حضور خانم هاي دبير شاغل به تدريس در دوره هاي راهنمايي و متوسطه به دوره ابتدايي را فراهم آوريد اما در اين خصوص به هيچ وجه اجبار نداريم.

وي اضافه كرد : آموزش وپروش در سال تحصيلي آينده تمام تلاش خود را براي اجراي نظام آموزش 3-3-6 به كار خواهد بست.


[نظرات ۰]

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش خبر داد:

15 تير ماه ؛ پايان ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه در مدارس


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش 15 تير ماه را آخرين مهلت ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه دردبيرستان ها و هنرستان ها توصيف كرد.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورشابراهيم سحرخيز ، صبح دیروزدرگردهمايي معاونان آموزش متوسطه آموزش وپرورش استانهاي سراسر كشور با تبريك فرارسيدن ماه رجب و سالروز آزادسازي خرمشهر ، اظهار كرد : سوم خرداد روزي بود كه اقتدار ايران اسلامي را نشان داد وعجز و ناتواني دشمن را نمايان كرد.

وي با اشاره به نشست هاي تشريح و هماهنگي سياستهاي تحولي آموزش وپرورش در سال 91 كه در ايام فروردين با حضور دكتر حاجي بابايي برگزار شد، افزود: تخصصي گرايي امسال در دوره متوسطه مدنظر قرار گرفته است وبايد نيروها براساس تخصص هاي خود در كلاسهاي درس ساماندهي شوند.

سحرخيز با يادآوري بخشنامه نحوه ثبت نام دانش آموزان پايه اول متوسطه ، تصريح كرد: تا 15 تير ماه تمام دانش آموزان دوره متوسطه و هنرستان بايد در مدارس ثبت نام شوند كه بر اين اساس مدارس موظفند تا پايان خرداد ماه، نتايج امتحانات دانش آموزان را ارائه كرده و همراه با آن نمون برگ تحصيلي را نيز در اختيار دانش آموزان پايه اول متوسطه قرار دهند.

معاون آموزش متوسطه با اعلام اينكه ستاد ثبت نام هر استان مسوول پيگيري اجراي اين بخشنامه است، ادامه داد: تمام مدارس خاص اعم از شاهد، استعدادهاي درخشان، هيأت امنايي و... بايد تا 15 تيرماه تمام دانش آموزان مدنظر خود را ثبت نام كنند.

وي در پايان با اشاره به اصلاح آيين نامه آموزشي دوره متوسطه ، خاطرنشان كرد: آيين نامه پايه اول متوسطه از اين پس به صورت سالي واحدي برگزار خواهد شد و دانش آموزان اين پايه فرصت دارند دروسي را كه در آن نمره لازم را كسب نمي كنند در شهريور ، مهر و دي ماه مجددا امتحان دهند و در مهرماه نيز مي توانند وارد پايه بالاتر شوند.


[نظرات ۰]